Kundeindstillinger (brugere)

I denne artikel:


     

    Under Indstillinger > Webshopindstillinger > fanebladet "Brugere" har du følgende muligheder:

    1. Opret bruger: Med denne funktion aktiveret kan private kunder oprette en personlig brugerkonto på din webshop. Her kan de f.eks. se og genbestille tidligere ordrer. Det er nødvendigt for kunderne at have en brugerkonto, hvis de f.eks. vil oprette produktanmeldelser eller produkt tags.
    2. Ansøg om bruger (B2B): Dette giver B2B kunder mulighed for at ansøge om et bruger-login. Dette kan f.eks. udnyttes til at give B2B kunder adgang til B2B priser og produktsortiment.
    3. Glemt adgangskode: Her kan du sende en ny adgangskode til dine kunder, hvis de glemmer den nuværende. 
    4. Nyhedstilmelding: Kunder og besøgende kan tilmelde sig dit nyhedsbrev.
    5. Nyhedstilmeldings data: Her kan du angive, hvilke platforme kunden har mulighed for at modtage dit nyhedsbrev på. Der er tre valgmuligheder:
      E-mail: Nyhedsbrevet udsendes KUN via e-mail
      SMS: Nyhedsbrevet udsendes KUN via SMS. Dette kræver at SMS-modulet tilkøbt din webløsning.
      Både e-mail og sms: Nyhedsbrevet udsendes via begge platforme. Dette kræver at SMS-modulet tilkøbt din webløsning.
    6. Oprettelse af virksomheder: Giver kunder mulighed for at registrere sig som erhvervskunder. I den forbindelse skal kunden indtaste den pågældende virksomheds CVR-nummer. Feltet er altid påkrævet, hvis man vælger kundetypen Virksomhed. Hvis du krydser Aktiver validering af, så tjekkes der om CVR nummeret indeholder de påkrævede 8 cifre, såfremt leveringslandet er Danmark.
    7. Oprettelse af institutioner: Giver kunder mulighed for at registrere sig som institutioner eller offentlige instanser. I den forbindelse skal kunden indtaste den pågældende institutions EAN-nummer. Feltet er altid påkrævet, hvis man vælger kundetypen EAN/Offentlig. Hvis du krydser Aktiver validering af, så bliver feltet valideret, så det altid indeholder de påkrævede 13 cifre, såfremt leveringslandet er Danmark.
    8. Angivelse af 2. adresse: Her kan du tilføje en 2. adresse til brugeren.Bemærk: Adresse 2 tjener som lokal information i shoppen, og kan derfor ikke benyttes i forbindelse med speditører som forlænget adresse på pakkelabels.
    9. Angivelse af telefonnr.: Giver kunden mulighed for at oplyse telefonnr.
      Bemærk: Nogle økonomisystemer som f.eks. e-conomic kan være sat op til at synkronisere debitor på telefonnummeret. Derfor er det vigtigt at kunden indtaster dette, hvis shoppen er sat op med e-conomic. Benyt Aktiver validering hvis du ønsker at feltet ikke må efterlades tomt.
    10. Angivelse af mobilnr.: Giver kunden mulighed for at oplyse mobilnr.
      Bemærk: Ved booking af pakkelabels benyttes mobilnr. i stedet for telefonnummerfeltet, hvis dette er udfyldt. Mobilnr. benyttes til SMS-advisering med trackingnummer osv. fra speditøren. Dette kan være påkrævet hvis du f.eks. benytter GLS med SMS-advisering (andre speditører kan også benytte SMS-advisering, afhængigt af din aftale med dem). Benyt Aktiver validering hvis du ønsker at feltet ikke må efterlades tomt.
    11. Angivelse af fødselsdato: Giver kunder mulighed for at angive deres fødselsdato, når de registrerer sig som bruger.
    12. Angivelse af bekræft e-mail: Kunden skal bekræfte sin e-mailadresse ved at indtaste den endnu en gang. 

     

    Nyttige links

    • Læs mere om oprettelse af brugere her
    • Læs mere om brugergrupper i denne artikel
    • Læs mere om ønskelistefunktionen her
    • Læs mere om opsætning til B2B-salg i denne artikel
    • Læs mere om moms i Hostedshop her