Ordrer

I denne artikel:


    Introduktion

    Under ordre-fanen finder du generelle indstillinger for ordreflowet i Hostedshop. Har du flere sites på din shop, vil toppen af siden indikere dette med flere sæt indstillinger. Du kan med andre ord have et separat sæt indstillinger pr. site, som måtte være aktivere på din shop. Dette er kun aktuelt hvis du benytter Ekstra shop site funktionaliteten, og nogle indstillinger, som f.eks. Næste ordrenummer vil ikke kunne justeres pr. site da dette er en global indstilling.

     

    Indstillinger

    1. Ordrer:
      • Ordrestatus: Her kan du oprette og redigere eksisterende ordrestatus. Hvis du benytter flere sproglag er det vigtigt at titlerne for de forskellige sprog er sat på dine ordrestatusser. Du kan læse mere om oprettelse og redigering af ordrestatusser her.
    2. Filsalg og gavekort adgang:
      • Ordre status for adgang: Her kan du vælge, hvilken status et køb af filer skal have i systemet, når ordren er gennemført. Evt. Rabatkoder og filer frigives til kunden ved denne status.
    3. Faste links:
      • Link til leveringsbetingelser: Her kan du angive et link til den side i sidetræet, hvor du har dine handelsbetingelser. Linket vil herefter være synligt under checkout. 
      • Link til leveringsbetingelser B2B: Her kan du angive et link til en side i sidetræet, hvor du har dine handelsbetingelser. Linket vil herefter være synligt under checkout for B2B kunder.
    4. Ordre- og fakturanummer:
      • Her kan du vælge, hvor ordre- og fakturanummer skal starte fra i Hostedshop. Denne funktion er især henvendt til webshops, der tidligere har ligget i andre systemer således, at ordre- og fakturanummer fortsat stemmer overens med regnskabet, samt at et evt. betalings system ligeledes kan fortsætte ud fra de fortløbende numre. Det kan f.eks. også være at du gerne vil benytte et højere nummer, hvis du er nystartet og ikke ønsker dette så tydeligt på dine ordrer og faktura (så længe dine ordre- og fakturanumre er fortløbende, må du gerne opjustere disse tal).

    Bemærk: Information vedr. indstillinger for ordremails (ordrebekræftelse mv.) finder du her.

     

    Ekstra shop site

    Hvis du har flere sites på din shop, vil følgende faneblad være tilgængeligt, med relation til ordrer i Hostedshop:

     

    1. Del indkøbskurv mellem sites: Her kan du styre om kundens indkøbskurv skal deles på tværs af sites. Når denne funktion aktiveres kan følgende Smarty link benyttes til overførsel af kurv: /?transferCart={$client.sessionId}
    2. Del brugere mellem sites: Denne funktion deler brugere på tværs af sites og er slået til som standard

     

    Bemærk: Ekstra shop site funktionaliteten er et tilkøb til Hostedshop. Du kan læse mere om Ekstra shop site her.