Ikke modtaget (ordrestatus)

I denne artikel:


Introduktion

I Hostedshop dannes en ordre med ordrestatus "Ikke modtaget", så snart kunden klikker på "Godkend og betal" under checkout for at gå videre til evt. betaling. Ordrestatus "Ikke modtaget" sættes med andre ord automatisk på igangværende ordrer, hvor en evt. kortbetaling endnu ikke er gennemført, eller på ordrer der f.eks. ikke kunne fuldføres.

Ordrer med status "Ikke modtaget", vil ikke blive vist i oversigten for alle modtagne ordrer, men kræver at du filtrerer ordrelisten efter ordrestatus "Ikke modtaget".

 

I praksis

Vi ser ind imellem at der ligger flere ordrer fra samme kunde med ordrestatus "Ikke modtaget", som til sidst ender ud med en reel ordre. Dette skyldes som regel at kunden er inde på shoppen ad flere omgange for at samle inspiration til sin bestilling, inden den endelige ordre placeres. Hvis kunden f.eks. indtaster forkerte kortoplysninger under betaling, fortryder sit køb eller mister sin internetforbindelse mv. kan en ordre også ende med at ligge som "Ikke modtaget". I sjældne tilfælde hvor f.eks. kontakten til indløseren er forsinket, vil ordren ligge placeret som "Ikke modtaget", indtil betalingssystemet får svar (callback) fra indløseren. Herefter vil ordren automatisk få ordrestatus "Ordre modtaget".

Husk med mellemrum at gennemgå ordrer der ligger placeret med ordrestatus "Ikke modtaget", så du kan spotte tendenser og evt. opsætningsfejl i tide. Hvis din shop ellers er sat rigtigt op, og fungerer efter hensigten bør du ikke entydigt betragte ordrer med denne status som tabt salg, men derimod som en aktivitet der er synliggjort via shoppens ordrestatusser.

 

Nyttige links

  • Du kan læse mere om shoppens ordrestatusser i denne artikel
  • Få en oversigt over de forskellige ikoner i ordrelisten her
  • Du kan læse mere om indløsere under sektionen "Praktisk information" i denne artikel