Hvordan opretter jeg en API bruger?
I denne artikel:
Benyt vores step-by-step guide
API-brugere benyttes til at eksterne systemer kan forbinde til shoppen og udføre handlinger automatisk. Det kan f.eks. være integrationer af kasseapparater, lager- og økonomisystemer mv.
-
Gå til Indstillinger > API: SOAP:
-
Sæt markering ved API adgang og gem dine ændringer:
-
Gå herefter til Indstillinger > Medarbejdere:
-
Klik på Opret medarbejder:
-
Udfyld felterne øverst på siden og sæt markering ved "API", i sektionen Tilladelser:
E-mailadressen kan i dette tilfælde være fiktiv da den benyttes som brugernavn og ikke forventes at kunne modtage mail. Du kan derfor benytte en e-mail som beskriver formålet, f.eks. "api@min-kasseapparat-integration.dk" mv. -
Gem dine ændringer for at afslutte opsætningen af API-brugeren:
Værd at vide
- Du kan suspendere/af-suspendere og slette API-brugere fra den enkelte brugers profil oversigt i Indstillinger > Medarbejdere:
- Under Indstillinger > API: SOAP finder du API-loggen for alle aktive API-brugere:
Læs mere
Du kan læse mere om medarbejdere (administrative brugere) i denne artikel.