Hvordan aktiverer jeg Vipps?

I denne artikel:


     

     

    Benyt vores step-by-step guide
    1. Start med at bestille din Vipps aftale igennem dit kundecenter. Kontakt evt. vores salgskonsulenter for hjælp til bestilling. Din Vipps aftale tilknyttes automatisk din OnPay betalingsgateway ved den første efterfølgende transaktion.
    2. Gå til Indstillinger > Betaling i din webshop:

    3. Klik på ikonet for kortopsætning, ud for titlen "Kreditkortbetaling":

    4. Gå til sektionen "Vipps" (foldes ud ved at klikke på linjen), og sæt markering ved "Logo" og "Leveringslande" (vælg Norge):


      Bemærk: Hvis du ikke har mulighed for at vælge leveringslandet, så kan det enten være fordi at landet ikke er oprettet i shoppen, eller fordi leveringslandet ikke er slået til på betalingsmetodens opsætningsside (klik på "Opsætning" øverst på denne side). Du kan læse mere om leveringslande her.
    5. Gem dine ændringer:

     

    Logo påkrævet

    Bemærk at du med Vipps skal indsætte dit logo i OnPay under Indstillinger > Wallets > Vipps:

    Hvis du ikke har et logo kan du lave et screenshot af din titel på shoppen, og beskære det så det passer inden for de angivne dimensioner.

     

    Værd at vide

    Vipps er oplagt at bruge hvis du har salg til norske kunder, uanset om du er forretningsdrivende i eller udenfor Norge. Vipps er afhængig af de korttyper du har på din indløsningsaftale, og du skal derfor sikre dig at din aftale omfatter de mest benyttede korttyper i Norge. Vipps fungerer på nuværende tidspunkt udelukkende med Norsk valuta (NOK), for kunder hvis betalingskort er tilknyttet en Norsk bankkonto (som shopejer behøver du ikke at have en Norsk bankkonto).

     

    Læs mere