MobilePay

I denne artikel:


Introduktion

Ønsker du at tage imod betalinger via MobilePay, skal dette først og fremmest aktiveres i din betalings gateway (f.eks. OnPay). Hvis du har din betalings gateway igennem os, kan du aktivere MobilePay via dit kundecenter eller ved at kontakte vores kundeservice afdeling. Dette kræver ikke separat registrering ved MobilePay, da opsætningen kører automatisk igennem din eksisterende indløsningsaftale. Har du en anden betalings gateway (ePay, QuickPay mv.) skal du kontakte din udbyder af denne, for aktivering af MobilePay.

Bemærk: Du kan ikke benytte en privat eller erhvervs MobilePay konto til integration i shoppens automatiserede ordreflow.

 

I praksis

MobilePay betalinger går via din indløsningsaftale og udbetalingerne sker på samme måde som normale korttransaktioner, altså via overførsel til din bank fra indløseren.

Når kunden går igennem shoppens checkout flow, bliver kunden mødt med et MobilePay vindue, hvor kunden skal indtaste sit telefonnummer. Herefter reagerer kundens MobilePay app med en notifikation, som man skal godkende ved at swipe, som normalt i MobilePay appen. Herefter kvitterer betalingsvinduet, der i mellemtiden har stået i afventende position, ved at sende kunden til shoppens side for ordregennemførsel.

 

Opsætning

Når MobilePay er slået til i din betalings gateway skal du aktivere MobilePay i Hostedshop, under Kontrolpaneler > Betalingsmetoder > Kreditkortbetaling. Klik på Kortopsætning i toppen af siden, så du kommer til følgende side:

Husk både at sætte flueben under Logo, Leveringslande og Sproglag. Klik Gem og opsætningen er fuldført.

 

Nyttige links

  • Du finder generel information vedr. indløsningsaftaler og opsætning af OnPay betalings gateway mv. her.